Dubai en eerste dag Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nora Borger - WaarBenJij.nu Dubai en eerste dag Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Nora Borger - WaarBenJij.nu

Dubai en eerste dag Australië

Door: Nora

Blijf op de hoogte en volg Nora

10 November 2014 | Australië, Brisbane

Eerst maar over Dubai schrijven.
Na ongeveer 6 uur vliegen in Dubai aangekomen. Dat was dus half acht in de morgen. Ik werd op het vliegveld gelijk door een veiligheidsmannetje op de bus naar het hotel gezet. Hij dacht natuurlijk, dat blondje moet ik in de gaten houden...
Het was p.m. 30 graden, heerlijke temperatuur.
Een aantal leuke dingen gedaan.
In de wonderbus een stadstochtje door Dubai over de weg en door het water gemaakt. Dat gaf me een plons toen hij van de kade in de Creek terecht kwam.
In Dubai is alles groter, hoger en duurder.
Ben op de hoogste wolkenkrabberter wereld, de Burj Khalifa, met de lift naar de top gehezen.
154 etages, een prachtige uitzicht, mooie foto's maken was moeilijk met mijn eenvoudige camaraatje.
Rond gezworven in de Dubaimall, het grootste winkelcentrum ter wereld.
Veel gelopen en de metro gebruikt, ook kon je met de hotelshuttlebus overal naar toe gebracht worden. Gratis !
Gisteren naar Australië gevlogen. Dertien en een half uur overgedaan in de Airbus, met 800 andere passagiers. Wat een enorm gevaarte. Op het grote computerscreen kon je kiezen uit 400 verschillende films. ook een aantal met Nederlandse ondertiteling.
Om 06.40 uur geland, opgewacht door Jaap en Denise.
Leuk weerzien na 2 jaar.
's Middags de hele familie gezien bij een heerlijke lunchbarbeque. ook hier is het ongeveer 30 graden, dus gelijk in mijn korte broek gesprongen.
's Avonds om 20.00 uur lag in mijn bedje. Goed geslapen met een onderbreking van een uur om twaalf uur, even patience gespeeld op mijn Ipad en doorgetukt. Tijdsverschil met Nederland is 9 uur.
Vanmorgen gepind, Australische en NieuwZeelandse dollars. Overmorgen vliegen we naar Sydney, 1 uurtje vliegen en dan op de boot naar NZ.
Op de boot is het moeilijk intermetten en facebooken, jullie horen weer van mij als we aan wal zijn, na twee dagen op zee.

  • 10 November 2014 - 07:32

    Wenda:

    Morgen,

    Dat klinkt allemaal leuk ,
    Blonds have more fun is het toch ? Beetje jammer voor mij haha.

    Geniet er lekker van , hier gewoon kacheltje aan , sjaaltje om en lekker een lange schooldag . Ook leuk .
    Groeten aan ieder daar en ga maar leuke dingen verzinnen voor het Borgerweekend volgend jaar .
    XX Wenda

  • 10 November 2014 - 08:13

    Ronald Schaap:

    Hey Noortje,

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat en je het naar je zin hebt. Mooie belevenissen. Geniet ervan in NZ en zie uit naar de volgende verhalen.
    Grt, Schapie

  • 10 November 2014 - 08:40

    Vera:

    Wat een belevenis,geniet er van! Heel veel plezier!xxxxx

  • 10 November 2014 - 08:44

    Mia:

    Nou Noor, dat klinkt fantastisch! Dubai alleen is al een geweldige ervaring, als ik het zo lees. Leuke dingen heb je daar gedaan. Nu even acclimatiseren en dan weer iets geweldigs voor de boeg: Nieuw Zeeland. Heel veel plezier! ik zag op FB dat je al bruin bent geworden. Gisteren met Willem gebadmintond. Nou, die is (nog) wel een maatje te groot voor mij, hoor☺️! Je kon goed merken dat hij het vaker heeft gedaan(4-0, ahum

  • 10 November 2014 - 08:47

    Mia:

    -vervolg-
    Ik zeg: kom maar gauw weer terug

  • 10 November 2014 - 08:50

    Mia:

    -Hier gaat telkens iets mis

  • 10 November 2014 - 08:52

    Mia Wasmus:

    Geniet in NZ en hou ons op de hoogte! Ben benieuwd.
    Groetjes,
    Mia

  • 10 November 2014 - 08:57

    Christel:

    Wat een belevenissen alweer en net amper een week weg.
    Gezellig om te lezen weer allemaal.
    Wij vetrekken straks voor een midweekje (Anja, Gre, Marja en ik dus)maar houden het ietsje dichterbij,
    Volendam, veel water, vis, wijn, want de vis moet natuurlijk wel kunnen zwemmen en misschien voor ons ook nog een boottochtje als het weer meezit.
    Misschien komen we mekaar nog wel tegen op FB voor een update.
    Veel plezier verder met mekaar en tot het volgende reisverslag.
    Toedeledokieeeeeeeeeeee

  • 10 November 2014 - 09:52

    Willem:

    Hoi Nora, het is een groot feest van je. Nog veel plezier en de uitslag
    Van het badmintonnen die weet je al. Hahaha

  • 10 November 2014 - 13:26

    Nanda:

    Ziet er geweldig uit, Nora. Lekker gebruind ben je ook al. ;-)))
    ps: kzie Gold Coast op de kaart, je zit in de buurt van Rinus Tuinman. Via de mail mail ik je zijn mailadres door..... veel plezier en veel groeten, Nanda

  • 11 November 2014 - 22:07

    Sonja:

    Hoi Noor,

    Goed om te lezen dat je weer goed aangekomen bent bij Jaap en Denise, na al je belevenissen in Dubai!
    Ga lekker genieten van deze bijzondere cruise en ik lees graag weer het vervolg van je wereldreis! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Nora

Reis naar Dubai, Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 05 Nov. 2014
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 3265

Voorgaande reizen:

05 November 2014 - 28 December 2014

Downunder.

Landen bezocht: