Cruise naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Nora Borger - WaarBenJij.nu Cruise naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit New Zealand, Nieuw Zeeland van Nora Borger - WaarBenJij.nu

Cruise naar Nieuw Zeeland

Door: Nora

Blijf op de hoogte en volg Nora

29 November 2014 | Nieuw Zeeland, New Zealand

Potverdrie heb ik mijn verslag bijna af, wordt ik er opeens uitgedonderd.
Opnieuw beginnen dus.
Op 12 nov van Brisbane naar Sydney gevlogen, duurde ongeveer 11/2 uur. Daar aangemonsterd voor de cruise naar Nieuw Zeeland. Na twee dagen varen hadden we NZ in zicht.
Acht havens deden we aan: National Park Fiordland ,Dunedin, Akaroa, Wellington,Napier, Tauranga, Auckland en Bay of Islands.
In Fiordland trokken we met het schip de fjorden in. Geweldig weer ervoor:mistig, miezerig, veel wind en een ruwe zee. Geweldige tocht.
Dunedin was Schots en werden we uitgeleide gedaan door bagpipers. Christchurch was in 2011 getroffen door een aardbeving en was er nog van aan het herstellen. Wat een trieste aanblik.Het was net of er pas een bom gevallen was.
In wellington ben ik in een museum een uurtje mijnIpad kwijt geweest, gelukkig had een gids hem gevonden.i
In Rotaroa het vulkanisch gebied bekeken. In een soort maanlandschap borrelde er van alles omhoog. En een lucht!
Zwavel, een soort rotte eieren. Een geweldige ervaring.
Auckland is een miljoenen stad. Op de Skytower, p.m. 320 meter hoog over de stad gekeken. Stonden we rustig van het uitzicht te genieten, komt er opeens een bungy jumper voorbij schieten. We schrokken ons het laezerus, excuus voor het woord.
Met de kapitein op zijn receptie een wijntje gedronken. Was ook weer een aparte ervaring.
Toen de laatste dag, dachten we, Om 6 uur 's morgens kwam door de luidspreker het bericht, dat we weer terug gingen naar het beginpunt van die avond ervoor. Man overboord....
Achteraf bleek, dat de man zelf voor zijn eindje gekozen had. Maar door dit incident kwamen we wel een dag later in Sydney aan.
Nog twee hele leuke dagen in Sydney gehad. Wat een wereldstad!

• 29 November 2014 - 08:10

Wenda:

Hallo,

Via facebook al van alles gevolgd . Mooie reis.
    Heel veel plezier daar nog , Is zeker lekker weer??
    Hier het ijs op de autoruiten , maar met alle Sinterklaaspret ook heel gezellig hier
    XX Wenda

• 29 November 2014 - 08:32

Aad Van Der Vaart:

Weer een mooi verhaal! Veel plezier verder "down under" !

Aad,saskia. , Twan & Finette

• 29 November 2014 - 09:59

Gldw:

Jullie zijn weer in veilige haven, begrijp ik.
    Wat is nu de planning?
    Nog leuke dingen doen in de omtrek, naar Mariah en Macka misschien.
    Zeg ze gedag van ons.
    Ook Joan en Graham en alle verdere bekenden een gedagje van

Hennie en gldw

• 29 November 2014 - 12:08

Wilem:

Hoi Noor, het is fijn te horen dat je het erg naar je zin heb.Je maakt zo wat mee. Was het springen aan een touwtje niks voor je??? Je ben er wel een type voor(hahahahahahaha).Zondag weer naar HKV. Nog erg veel plezier in "down under" Groetjes Willem

• 29 November 2014 - 13:03

Anja:

Wat een heerlijke cruise met een bijzonder lang eindje.
    Gelukkig zijn jullie weer gezond en wel op beide benen van boord gekomen.
    Ik heb alles al gevolgd via FB en mooie foto"s gezien.
    De kou is hier aan land gekomen samen met Sint en zijn diversiteit aan pieten, voor mij blijft de zwarte piet de enige echte.
    Met ma gaat alles goed en buurman Jan houdt haar op de hoogte.
    Zag dat de kerst al in opkomst is in Australie, voordat we het weten staan de oliebollen op tafel
    Heel veel plezier en liefs aan iedereen

• 29 November 2014 - 19:42

Vera:

Hoi lieve Nora,ik geniet van je reis verslag wat een ervaring!
    Heel veel plezier xxxxx vera

• 03 December 2014 - 14:13

Christel:

Sjonge jonge, wat een belevenissen allemaal weer zeg.
    Weer veel moois gezien en een jumper die je van bovenaf voorbij springt(gelukkig aan een koord) en een jumper die voor het ruime sop kiest, nou dat maak je ook niet elke dag mee. Tis dat een Ipad beetje aan de maat is anders zou ik zeggen: hang hem om je nek tante Noor haha.
    Mooie foto s weer gezien op fb, vooral veel bijna blote foto s terwijl wij ons hier steeds dikker aankleden van de kou, dikke jassen, mutsen, sjalen, handschoenen bbbbbrrrrrrrrrr.
    Geniet voorlopig nog maar lekker van al het mooie daar.
    Ben nu al benieuwd naar de avonturen die in het volgende verslag komen te staan.
    Groetjes voor iedereen.
    Christel