In Victoriapont - Reisverslag uit Redland Bay, Australië van Nora Borger - WaarBenJij.nu In Victoriapont - Reisverslag uit Redland Bay, Australië van Nora Borger - WaarBenJij.nu

In Victoriapont

Door: Nora

Blijf op de hoogte en volg Nora

08 December 2014 | Australië, Redland Bay

in mijn vorige verslag waren we net thuisgekomen van de Nieuw Zeelandcruise en Sydney.
We zijn nu weer zo'n tien dagen in Victoriapoint, een kustplaatsje, wat ongeveer 40 munuten van Brisbane ligt.
Tijdens ons verblijf in Sydney, was er een enorme storm, zegmaar een orkaan over Brisbane geraast, met en enorme schade tot gevolg. Gelukkig is Victoriapoint bespaard gebleven.
Het is momenteel schittererend weer hier,plus minus 30 graden met af en toe een regenbui. Daarna is de temperatuur weer heerlijk.niet zoals in Nederland dus, dan is het weer gelijk van slag. Af en toe maak ik s'morgens een fietstochtje langs de kust. Dan moet de helm op, geen gezicht 2014 natuurlijk, ik zal jullie een foto besparen.
Heel Australie is in de ban van de kerst. In elk shoppingcentre kom je wel een Santa Claus tegen. De kinderen hebben allemaal vakantie, het is einde van het schooljaar.
Zaterdag, dagje Brisbane gedaan. Brisbane is een miljoenenstad en erg druk. Op diverse punten was een aboriginal aan het spelen op zijn didgeridoo. wat souvenirs gescoord natuurlijk.
Afgelopen week naar kerstballet van mijn nichtje Bella geweest, erg leuk.
Broer Jaap was de tweede ook jarig, uit eten geweest met de familie.
In de restaurants gaat het toch ook even anders, als bij ons.
Zo is het b.v. toegestaan je eigen wijn, bier en taart mee te nemen. Het eten moet wel in het restaurant afgenomen worden.
Vrijdag de Australische Ikea bezocht. Daar ook geluncht, geen Zweedse balletjes genomen, waren wel aanwezig.
Weer wat leuke dingen gezien, niet gekocht natuurlijk, dat doe ik wel weer in Delft!!
Gisteren bij vrienden geluncht, het was erg warm en broeierig, er was gelukkig een zwembad bij voor de kinderen.
Daarna werd door de kleinkinderen van Jaap en Denise de kerstboom versierd.
Vandaag het vuur uit mijn sloffen gelopen voor kerstkadootjes.
Het is weer eens wat anders, kerst in de hitte. Natuurlijk zijn er alleen kunstbomen, te warm voor Nordlanders!
Nou luitjes dat was het weer voor deze keer.

Godday van het land der Aussies.....

• 08 December 2014 - 13:38

Anja:

Hallo tante,
    Dat ziet er goed uit en klinkt gezellig. Het is hier echt winbter geworden en we zitten volop in de kerst sfeer.
    Het lijkt me ook wel lekker om nu in de warmte te zitten.
    Jeroen is druk aan het werk, bij Albert Heijn lijkt het of de mensen nooit uit geshopt zijn
    Groetjes aan iedereen
    Liefs Anja

• 08 December 2014 - 14:00

Vera:

Hoi Nora,
    Wat heb je toch een mooie vakantie,ben een beetjes jaloers.
    De Sint is net weg,en de kerst doet gelijk zijn intrede.
    as zondag weer korfballen,we hebben het erg gezellig!
    Groetjes uit scheveningen xxxxxx vera

• 08 December 2014 - 14:42

Christel:

Wat een gezelligheid allemaal weer zeg en de foto"s op FB zagen er weer leuk uit.
    Hier vliegen de kerstbomen ons ook weer om de oren, ben samen met Anja op pad geweest en na veel, heel veel kerstbomen gekeurd te hebben (de 1 te groot, de ander te klein of te dun of te dik of te kaal) is het gelukt en staan onze bomen er weer mooi bij, samen met de rest van de kerstprullaria en verlichting. Wij zetten de verwarming wel een tandje hoger om er warmpjes bij te zitten hoor. Geniet daar maar lekker van de kerst en de zon, ook een leuke ervaring.
    Groetjes van de Holstjes. X

• 08 December 2014 - 15:44

Willem:

Hoi Noortje,
    Terwijl jij lekker in de zon zit/fiets/drink/eet, zit ik hier al met het licht(15.00 uur) aan, een berichtje te tikken.
    Net even een kerstboom gehaald.Zo te zien vermaak jij je wel in "down under" Het is je van harte gegund na leven hard (hahahahahahaha) werken bij een bank. Wij gaan jij steeds meer missen bij het twee palen schieten. Nog erg veel plezier en ik ben benieuwd naar je verhalen.Groeten uit het altijd mooie Alphen aan den Rijn. Willem

• 08 December 2014 - 23:21

Mia:

Ha die Noor!
    Je geniet er maar lekker van, hè?! Ik zag op de foto's dat je al lekker bruin bent

• 08 December 2014 - 23:27

Mia:

Het gaat weer mis met het plaatsen van mijn reactie

• 09 December 2014 - 14:23

Nanda Troost:

Ha Nora,

Ziet er leuk uit allemaal. Heerlijk die warmte hoor. Moest vanmorgen krabben en stond in de langste file van het jaar (bah). Morgenavond moet ik werken en dan ga ik overdag alvast de eerste kerstbooschappen doen en een echte boom kopen. We wachten altijd totdat de sint vertrokken is. Veel plezier daar verder.
    ps: zondag weer paalschieten ;-)

• 10 December 2014 - 07:22

Wenda:

Hallo daar,

Hier is een winterbom op komst vlgs krant. :)

Zo naar sophie en mark die krijgen de sleutel van hun 5 kamer woning vandaag .
    Weet u nog tante Denise? 2,5 jaar woonde ze in klein poppenhuis , nu riante flat .

Geniet van het mooie weer en kerst in de zon. Hier is het heerlijk bij kachel en kaarsjes xxxx